10 grudnia 2024 r. wójt gminy Bralin Karol Wanzek przy kontrasygnacie skarbnika Grażyny Mosch podpisał umowę na realizację zadania „Remont i przebudowa poewangelickiego budynku w Bralinie”. W ramach inwestycji planowane są prace budowlane, instalacyjne oraz konserwatorskie, w tym: remont dachu i wieży, renowacja stolarki okiennej i drzwiowej, renowacja elewacji, wykonanie instalacji elektrycznej, gazowej, C.O., wodno-kanalizacyjnej, wykonanie pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, remont schodów, ścian i posadzek.
Planowane przekształcenie pozwoli na organizowanie wydarzeń kulturalnych, społecznych oraz innych inicjatyw służących integracji mieszkańców. Wójt gminy Karol Wanzek zaznaczył, że po zakończeniu prac budynek stanie się miejscem, które będzie tętnić życiem i służyć lokalnej społeczności przez wiele lat.
Zgodnie z umową, prace remontowe mają zakończyć się w drugim kwartale 2026 roku. Wykonawcą zadania została firma Architektoniczno-Budowlana Restauracji Zabytków Architekton Leszek Peljan, Leszek Link. Całkowity koszt remontu i przebudowy budynku wynosi 4 095 120,00 zł. Inwestycja została współfinasowana ze środków zewnętrznych w kwocie 3 300 000,00 zł w ramach drugiej edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.