Nabór wniosków na usuwanie azbestu z gospodarstw rolnych
Gminie Bralin została przyznana pomoc finansowa za środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na realizację programu pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z gospodarstw rolnych z terenu Gminy Bralin w latach 2024 – 2025”.
Wnioski na realizację zadania w 2024 roku będą przyjmowane w Urzędzie Gminy Bralin od 29 lipca 2024 r. do 05 sierpnia 2024 r.
Wnioski mogą składać rolnicy spełniający łącznie następujące wymagania:
1. Wnioskodawca posiada nieruchomości na terenie gminy Bralin, które figurują w Bazie Azbestowej administrowanej przez Gminę Bralin (dla osób fizycznych nie będących przedsiębiorcami) i Marszałka Województwa Wielkopolskiego (dla pozostałych podmiotów), na których znajdują się wyroby zawierające azbest.
2. Wnioskodawca jest beneficjentem działania A1.4.1 z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, któremu Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wypłaciła i rozliczyła środki.
3. Wnioskodawca, celem ubiegania się o środki z działania A1.4.1 z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, złożył uprzednio, w Urzędzie Gminy, stosowne zgłoszenie odpadów zawierających azbest celem ich odbioru i utylizacji.
Wnioskodawca musi posiadać tytuł prawny do nieruchomości lub jej części.
W ramach zadania planuje się pokryć w całości koszty związane ze zbieraniem (załadunkiem), transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest.
Wnioski niezrealizowane w bieżącym roku zostaną przeniesione do realizacji w roku następnym aż do wyczerpania limitu środków przeznaczonych na ten cel.